A Bud Light amerikai sörmárka egy transznemű médiaszemélyiséggel való együttműködés révén remélte, hogy elősegíti az elfogadást, megkérdőjelezi a társadalmi normákat, és párbeszédre ösztönöz a transzneműek láthatóságáról.
A Bud Light neves amerikai sörmárka a nemi sokszínűség nyilvános és egyértelmű támogatása felé tett lépést azzal, hogy egy transznemű influencerrel együttműködve indította el legutóbbi kampányát. Ez a kezdeményezés a hagyományos marketingstratégiákkal szakítva a transznemű közösségre kívánja terelni a figyelmet, támogatva az „általános elfogadást és pozitív változásra ösztönözni a fogyasztókat” – jelentette ki a márka marketing stábja.
A Bud Light innovatívnak szánt lépése nagy hullámokat vert a közvéleményben és a médiát két táborra osztotta a kampány sikerességét illetően. A Bud Light vezérigazgatója, Brendan Whitworth, nyílt levelében állítja, hogy a márka kizárólagos célja, hogy „összehozza az embereket egy sör mellett” és különös figyelmet fordítanak a cégnél arra, hogy „védjék és ápolják az örökségüket a sörpiacon”.
Jobboldali sörfogyasztók széles körben kritizálták a kampány üzenetét, valamint a sörmárka és a szóban forgó influencer, Dylan Mulvaney közötti együttműködést és bojkottra ösztönözték a Bud Light vásárlóközönségét.
Anheuser Busch has finally released a statement, and it’s just as clumsy and stupid as the marketing stunt that got them into this mess in the first place. pic.twitter.com/XUndM2b6qh
— Matt Walsh (@MattWalshBlog) April 14, 2023
A bojkottmozgalom hevesen ellenzi a cég lépéseit és eddig sikeresnek bizonyult.
A kevesebb, mint két hónapja megjelent kampány óta a Bud Light piaci részesedése megdöbbentő esésnek indult és a cég eladásai idén már mintegy 8 százalékot zuhantak.
A Beer Business Daily iparági kiadvány arról számolt be, hogy „ilyen rövid időn belül még soha nem látott ez a drámai visszaszorulás a részesedésben”.
Az egyre zsúfoltabb piac nem hagy mozgásteret a preferenciák félreértelmezésének és a Bud Lighthoz hasonló cégeknek figyelemmel kell követniük a kulturális elvárások iránymutatásait és a generációs attitűdök átalakulását. Az AB InBev – a Bud Light márka tulajdonos multinacionális vállalata – behódolása a bojkott előtt és válaszai a hangos ellenzőkre kettős képet festenek a Bud Light márkáról és kérdéses, hogy ezek után képes lesz-e a fiatalok nézeteinek és preferenciáinak megfelelően alakítani a piacot.
A kollektív jobboldali bojkott a sörmárka Mulvaneyvel való együttműködése után rákényszerítette a márkát, hogy idén nyártól megháromszorozza a marketing kiadásokat az Egyesült Államokban, az eladások újbóli fellendítése céljával. Habár a Bud Light eladásának csökkenése az Egyesült Államokban az InBev globális eladási volumenének több, mint 1 százalékát tette ki, a cég marketing stábja meg van győződve arról, hogy túl korai levonni a következtetéseket a kampány esetleges bukásáról.
Szemlézte: Vámos Málna
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon