Mindeddig a Kaliforniai középiskolai oktatás rendszer bizonyult Amerika „leglazábbjának”, miután ahhoz, hogy befejezhessék a gimnáziumba járó diákok a tanulmányikat, mindössze két év matematikát és három év angolt kellett tanulniuk. A San Francisco Chronicle beszámolója szerint az amerikai állami oktatási tanács úgy döntött, hogy ezentúl úgynevezett „etnikai tanulmányokat” is kötelező a kaliforniai diákok tanulniuk.
A döntés egy több éves vitát zárt le arról, valóban szükséges-e, hogy kötelezővé tegyék mintegy hatmillió diáknak az etnikai érzékenyítést. Ahogy előző cikkünkben beszámoltunk róla, a radikális baloldal következő célpontja egy érzékeny generáció „kitermelése”, ezért következő lépése az oktatás „megreformálása” lett.
A kaliforniai középiskolákban a történelem, fizika, kémia, biológia és a különféle nyelvek tanulása helyett az olvasás, írás, matematika és immáron az „etnikai tanulmányok” lettek kötelező tantárgyak.
A 894 oldalas baloldali ideológiai képzés oktatási tantervének a megalkotói többször is kénytelenek voltak változtatni annak tartalmán, azonban a megszavazott tanterv is több szempontból radikálisnak bizonyult. Az első javaslat szerint az egyik órán 154 színesbőrű befolyásos embert vettek volna végig a tanárok a diákokkal úgy, hogy Martin Luther King Jr, vagy Thurgood Marshall neve említésre se került – írja cikkében a National Review munkatársa.
Az érzékenyítő tanterv emellett az olyan antiszemita mozgalmat, mint az Izrael államát rendszeresen bojkottáló és szankcionáló BDS, az amerikai történelem legbefolyásosabb társadalmi mozgalmaként tervezte taníttatni, ahogyan a Black Lives Matter-t és #MeToo felkelést is. A korábbi tervezet az 1948-as izraeli függetlenségi háborút az arab felfogás szerint taníttatta volna, amely szerint a háború végkimenetele „katasztrófához vezetett”.
Többen bíztak benne, hogy a végleges tanterv jelentős változtatásokon esik át, ez azonban nem így történt. A végleges tanterv is radikális maradt, és mindössze kozmetikázták az antiszemita, Izrael-ellenes részeket. Az elfogadott változat értelmében
a fehérbőrű keresztényekről a következő hajmeresztő állításokat fogják tanulni a kaliforniai gyerekek: a fehér keresztények a történelem során rákényszerítették a kereszténységre az őslakos embereket, megölték isteneiket és lecserélték azokat a biblia Istenére. Ez pedig „gyarmatosításhoz, dehumanizációhoz és népírtáshoz, valamint az emberiség eltörléséhez vezetett”.
Az iskolásokat ezután arra fogják buzdítani, hogy generációjuk már ne ezt az utat kövesse és alakítson ki egy „népírtás mentes” társadalmat, amely idővel „helyreállítja az őslakosok kulturális jövőjét.”
A tananyag gondoskodik róla, hogy a következő generáció az amerikai őslakosok kultúrája mellett isteneiket is visszaállíthassa. A tanárokat ugyanis arra buzdítják, hogy nyugodtan tanítsák meg a gyerekeknek az őslakosok azték istenekhez való imádságaikat, énekeiket és dalaikat.
Sőt, az egyik óraterv arra kéri a gyerekeket, hogy tapsolják és énekeljék a Tezkatlipoka istenéhez való imádságot és kérjenek tőle erőt, hogy a „társadalmi egyenlőség harcosai lehessenek”. Tezkatlipoka istenéhez eredetileg emberi áldozatokkal és kannibalizmussal járultak az őslakosok.
A radikális tantervet annak ellenére is megszavazták, hogy az állami iskolákban való vallási oktatás egyértelműen szembe megy az amerikai alkotmány első módosítása szerinti jogokkal. A döntés szerint azonban ilyen és ehhez hasonló ideológiai képzésen kell részt venniük 5-6 éves koruktól a Kalifornia államban élő gyerekeknek 12 éven keresztül. Kérdéses, hogy hányan lesznek képesek közülük ennyi év „képzés” után is ellenállni a radikális baloldal nézeteinek. A szülőknek pedig nemcsak, hogy nem lehet beleszólásuk a tananagyba, még arra is rákényszerítik őket, hogy fizetésükből levont adójukkal támogassák a „fejlődő oktatást”. – veti fel a súlyos problémát cikkében a National Review munkatársa.
Szemlézte: Morvay Sáron