A Chanhassen Dinner Színház a honlapján jelentette be, hogy a színdarab „már nincs összhangban a jelenlegi világ sokszínűségével, egyenlőségével és azzal a céljával, amely elősegíti, hogy mindenki elfogadjon mindenkit.”
A színház azzal is nyomatékosította döntésének súlyát, hogy a színdarabot teljes egészében levette az előadások listájáról, ugyanis azt már azzal sem lehet elfogadhatóvá tenni, hogy több színesbőrű színészt szerepeltetnek benne. A tájékoztatás szerint ugyanakkor a jövőben egy „a kornak sokkal megfelelőbb” formában újra színpadra kerül a darab – számol be róla a Daily Wire újságírója Chrissy Clark. A színház közleményében bejelentette azt is, hogy elindítja a rasszizmus ellen küzdő programját, melynek keretein belül
ezentúl minden darabot leellenőriztet egy stábbal, melynek tagja egy fekete bőrű, egy őslakos és egy színesbőrű ember. Ők felelnek majd azért, hogy a darab biztosan antirasszista legyen.
A döntést azért hozták meg, mert a George Floyd halála után országszerte elterjedt DEI (sokszínűség, méltányosság, befogadás) mozgalomhoz a színház is csatlakozott. A DEI alapelv mentén az országban erősen kritizálják a „fehérséget” és olyan listákat is létrehoztak, amelyekben számon tartják azokat az intézményeket, amelyek „túl fehérek”.
Ugyanakkor felmerülhet a kérdés: biztos, hogy a fehérbőrű emberek bőrszínük alapján való megkülönböztetése, megítélése és elnyomása a legmegfelelőbb eszköz a rasszizmus leküzdésére?
A DEI mozgalom már az amerikai iskolákat is elérte. A haladó eszme odáig jutott, hogy az Észak-Karolinai iskolákban a fehér bőrű szülőknek a „sokszínűség, méltányosság, befogadás” nevében nincs joguk beleszólniuk abba, mit tanítanak fehér bőrű gyerekeiknek, hiszen ők igazából „korlátozzák” a társadalmi igazságosság elérését. Vagyis nincs joguk felszólalni az érzékenyítés ellen, ugyanis az ő privilégiumokkal rendelkező gyerekeik azok, akik előnyöket szereznek a rendszerből. Az esetről korábbi, blogunkon található cikkünkben olvashatnak.
Szemlézte: Morvay Sáron