A Reuters arról számolt be, hogy a Tesla elvetette a régóta ígért, következő generációs, 25 000 dolláros elektromos jármű terveit, illetve az autógyártó részvényei is zuhantak.
Elon Musk vezérigazgató sietett válaszolni az X-en: „A Reuters hazudik” – írta, anélkül, hogy részletezte volna. Nemrég pedig már azt mondta, hogy a megfizethető EV (electric vehicle) építése "értelmetlen" lenne, hacsak az autó nem teljesen autonóm.
Elon Musk Confirms There’s No $25,000 Tesla EV On The Way https://t.co/IenbKMF0DW https://t.co/IenbKMF0DW
— Forbes (@Forbes) November 5, 2024
Legutóbbi megjegyzései onnan származnak, mikor egy befektető kérdésére válaszolt: „Mikor számíthatunk arra, hogy a Tesla átadja nekünk a 25 000 dolláros nem robotaxi, normál autómodellt?” Elon Musk azt válaszolta: „Nem készítünk nem robotot...”, mielőtt egy másik Tesla-vezető félbeszakította. Musk később hozzátette: „Alapvetően úgy gondolom, hogy a szokásos 25 ezer dolláros modell értelmetlen. Butaság lenne.” A hírportálok arról számoltak be, hogy a Tesla felhagyott egy teljesen új, megfizethető tömegpiaci EV terveivel, de továbbra is tervez egy önvezető robotaxit. Azóta a vezérigazgató egyre inkább a robotaxik és az autonóm járművek terveit hirdeti. Musk szerint a Tesla 2026-ban kezdi meg a Cybercab gyártását, miután jövőre Texasban és Kaliforniában telepíti jelenlegi Model 3 és Model Y járműveinek teljesen autonóm verzióit.
Az autógyártó komoly technológiai, szabályozási és jogi kihívásokkal néz szembe Musk legújabb, teljesen autonóm járművekre vonatkozó ígéreteinek teljesítése során.
Seth Goldstein, a Morningstar Research Services elemzője úgy véli, a Tesla rájött, hogy későn készít megfizethető járművet, szemben a kínai-EV társaival. Ezért inkább stratégiát váltott mintsem, hogy nagy beruházást eszközöljön egy új jármű gyártásába.”
A Tesla által gyártott járművek száma
Forrás: Backlinko
Egyes befektetők Musk megjegyzéseit a Cybercab-ről - az autonóm Robovan koncepció és a humanoid robotok bemutatásával együtt – konkrét részletek nélkülinek tekintették. A Tesla nem közölte, hogy a Cybercab tartalmaz-e új önvezető technológiát a vállalat "Full Self-Driving" funkcióján túl. Meglévő modelljei ugyanis nem képesek teljes mértékben vezetni magukat. A Cybercab célpiaca sem világos, sportautós kinézete és kétajtós, kétüléses konfigurációja – amely szinte nem létező elrendezés az amerikai autópiacon – zavarba ejtett néhány elemzőt, akik olyan robotaxira számítottak, amely több helyet biztosít az utasok és a csomagok számára.
A világpiacon versengő vállalkozóknak, túlnyomórészt a Nyugaton, egyre nagyobb gondot jelent a Távol-Kelet, legfőképp Kína felemelkedése, ahol szinte ugyanazt az árut kínálják, amit bárki más, viszont sokkal kedvezőbb áron.
A fogyasztók pedig egyértelműen az olcsóbb termék mellett döntenek. A Tesla vezérigazgatója úgy tűnik, ugyanezzel a gonddal küszködik, amellett, hogy megtalálja azt, amire igénye van társadalmunknak, és ami kedvezne mindennapjainkban.
Szemlézte: Molnár Anna
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon