Blog

Hatalmas összeg vándorolt vissza az ausztrál háztartásokba

Az Ausztrál Pénzügyi Fellebbezési Hatóság (AFCA) még csak tavaly nyitotta meg kapuit, de máris jelentős összeggel tudott hozzájárulni az anyagilag károsult ausztrál háztartások helyreállításhoz – írja a FinanceFeeds pénzügyi-kereskedelmi hírportál.

ausztralia_6.jpg

Az Ausztrál Pénzügyi Fellebbezési Hatóság (AFCA) még csak tavaly nyitotta meg kapuit, de máris jelentős összeggel tudott hozzájárulni az anyagilag károsult ausztrál háztartások helyreállításhoz – írja a FinanceFeeds pénzügyi-kereskedelmi hírportál.

Egy év telt el azóta, hogy az Ausztrál Pénzügyi Fellebbezési Hatóság (AFCA) megnyitotta kapuit, mint az ország egyetlen, a pénzügyi cégekkel kapcsolatos panaszokkal foglalkozó külső vitarendezési szerve. Az egy éves fennállás alkalmából a szervezet mérleget vont és megosztotta a sajtóval az eddig elért eredményeket.

Az elmúlt évben összesen több mint 73000 panasz érkezett be a szervezet ombudsmanjához. Az esetek többségében az ügyfeleknek a bankokkal, hitelkártya-és biztosítótársaságokkal, valamint egyéb pénzügyi cégekkel szemben voltak kifogásaik.

„40% -kal emelkedett a beérkezett panaszok aránya az előző évhez képest, amikor az ügyek kivizsgálását még az AFCA elődje végezte. A benyújtott panaszok közel 77%-át 60 napon belül sikerült megoldanunk. Ami viszont még ennél is jobb hír, hogy ezen időszak alatt 185 millió dollár kártérítést tudtunk kieszközölni” – mondta el az AFCA vezérigazgatója, David Locke.

Az idén júliusban végzett kutatások alapján az ausztrálok mindössze 3 %-a hallott az AFCA-ről, vagy tudott annak tevékenységéről. A viszonylagos ismeretlenség ellenére azonban mégis átlagosan naponta 200 panasz érkezett a szervhez.

Az emberek többsége a megállapodások be nem tartása, a nem megfelelő tanácsok, a téves díjak és költségek felszámolása, valamint a félrevezető termék- és szolgáltatási információk miatt éltek panasszal.

„Minden nap hallunk olyan emberektől, akik elégedetlenek azzal, ahogyan pénzügyi vállalkozásuk kezeli panaszaikat. Ezeket a kérdéseket a pénzügyi cégek nem tudták belsőleg megoldani, ezért fordultak az ügyfeleik hozzánk.”

„Az AFCA egy új szervezet, aminek már az első évében is rengeteg dolga akadt; jól mutatja ezt a megemelkedett panaszok száma. Munkánk nem könnyű, de törekszünk arra, hogy működésünk folyamatosan javuljon" – tette hozzá a szervezet vezetője.

Ez év szeptemberében az AFCA közzétette azon 29 pénzügyi vállalkozás listáját is, amelyek még nem fizették ki a panaszokkal kapcsolatos díjakat. Az adatok alapján így még további 1,7 millió dollár kártérítés visszafolyósítása várható.

Szemlézte: Benkő Lilla