Blog

Még meg sem jelent, mégis egyre több kritikát kap a feminizmussal átitatott Hófehérke-film

Bizonyára sokan tapasztalhattuk már, hogy egy új film nem tükrözi hűen az eredeti mű vagy egy korábbi forgatókönyv eseményeit. A Disney 2024-ben megjelenő Hófehérke című filmje azonban nem pusztán új feldolgozása a sokak által ismert és kedvelt történetnek, hanem a woke ideológia egyik legújabb…

Bizonyára sokan tapasztalhattuk már, hogy egy új film nem tükrözi hűen az eredeti mű vagy egy korábbi forgatókönyv eseményeit. A Disney 2024-ben megjelenő Hófehérke című filmje azonban nem pusztán új feldolgozása a sokak által ismert és kedvelt történetnek, hanem a woke ideológia egyik legújabb kulturális terméke is egyben.

Már önmagában az is üzenetértékű, hogy a Hófehérkét játszó színésznő, Rachel Zegler kolumbiai származású és színesbőrű. Korábban a konzervatív politikai kommentátor, Ben Shapiro sem hagyta szó nélkül az ellentmondásos jelenséget. Úgy fogalmazott, hogy Rachel Zegler termésetesen [etnikalilag] változatos hátterű személy, mert hispán amerikai. De ahogy korábban már említettem,

a Hófehérke egy olyan nőről szól, akinek a bőre fehér, mint a hó. Ez nem rasszizmus, egyszerűen ez szerepel a történetben. Hasonlóképpen a Pinokkió egy fából készült babáról szól és ha alumíniumból készítenénk a babát, akkor az már egy teljesen más történet lenne.”

 

zegler_tabla.jpg

Nehéz eldönthetni, hogy az eredeti mű lényegén mi változtatott jobban. Az a külső tényező, hogy a főszereplő bőrszíne barna, vagy a belső értékrend, amit a 21. századi feminista Hófehérke képvisel? Rachel Zegler a Variety magazinnak adott interjúban úgy fogalmazott, hogy

…már nem 1937-ben vagyunk.... [Hófehérkét] nem fogja megmenteni a herceg, és nem az igaz szerelemről fog álmodozni, [hanem arról,] hogy olyan vezetővé válik, akivé mindig is akart..."

 

Sebestyén Janka, a Patrióta YouTube csatorna kommentátora joggal teszi fel a kérdést fentiek hallatán: „Mi a baj a szerelemmel?... A Disney miért akarja azt üzenni a kislányoknak, hogy a szerelem ciki és helyette a karriert kell választaniuk?”

Véleményét hallva további jogos kérdéseket tehetünk fel: Szükségszerűen ellentétben áll egymással a szerelem és a karrier? Muszáj választani a kettő között? A 22 éves színésznő talán túlságosan leegyszerűsített és irányított álláspontot képvisel. Rachel egy másik interjúban az Extra hírmagazin kérdésére válaszolva elmondta, hogy szerinte

az 1937-es rajzfilm nagy hangsúlyt fektet Hófehérke szerelmi történetére "egy olyan sráccal, aki szó szerint zaklatóan leselkedik utána."

Ez utóbbi kijelentésével a színésznő minden bizonnyal a rajzfilm azon részére utal, amikor a herceg meghallja, ahogy Hófehérke a szerelemről és a herceggel való találkozásról énekel. Legnagyobb meglepetésére a herceg, akit vár megjelenik, ám Hófehérke nem amiatt jött zavarba, mert a herceg zaklatta volna, hanem szégyellte, hogy pont takarítás közben, rongyos ruhákban látta meg. Ezt a fajta szégyenlős viselkedést mind a mai napig megfigyelhetjük azokon az embereken, akik tetszeni szeretnének szerelmüknek. Hófehérke végül bátorságot vesz, és az erkélyről meghallgatja kedvese éneklését, nem mulasztja el az alkalmat. 

Amikor Rachel Zegler zaklató leselkedésről beszél a rajzfilm kapcsán, tudatosan torzít a woke ideológia szolgálatában. 

Vagy véletlen lenne, hogy 1937 óta ő az első nő a több tízmillió néző közül, aki a herceg udvarlását zaklatásnak tekinti?

Ezen felül az Entertainment Weekly amerikai heti magazinnak úgy fogalmazott:

Féltem az eredeti rajzfilmtől. Azt hiszem, egyszer néztem meg, de aztán soha többé nem vettem elő...”A 21. századi Hófehérke ezen kijelentésén még a közös interjú másik alanya, a gonosz boszorkányt játszó Gal Gadot is felnevetett.

A nyilvánvalóan túlzó kijelentés kapcsán felmerül a kérdés, hogy Zegler miért vállal el főszerepet egy olyan filmben, amelynek eredeti történetétől ennyire idegenkedik? Nehéz ezt mással magyarázni mintsem, hogy a film egyik fő célja a klasszikus értékek tudatos rombolása. „A valóság az, hogy a rajzfilm 85 évvel ezelőtt készült, és ezért rendkívül elavult nézeteket képvisel a nők hatalmi szerepvállalását illetően. ... Hófehérkének sok leckét kell megtanulnia, mielőtt egy királyság felett hatalomra kerülhetne.” 

A közismert youtuber, Dancsó Péter a színésznő fenti érvanyagát teljesen lerombolja azáltal, amikor felhívja a figyelmünket arra, hogy az 1937-es rajzfilmben a hatalom alapból egy olyan királynő kezében volt, aki férfi nélkül uralkodott a birodalmon. 

Összességében elmondható, hogy az új Hófehérke-film mondanivalója nem sokban különbözik majd a többi feminista eszmével átitatott kulturális terméktől. A klasszikus téma választása által azonban nagyobb hangsúly kerülhet a konzervatív értékek lerombolására.

Szemlézte: Zámbori Jonatán

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon