Számos színtársulati csoport megszűnésére lehet számítani az Egyesült Államokban – írja a Breitbart. Köztük van a new york-i The Public Theatre és az Oregon székhelyű Oregon Shakespeare Festival színmű csoport is. Mi ennek az oka? Woke színdarabok, elapadó nézőközönség és az adományok csökkenése.
A fent említett szervezetek az elmúlt időszakban váltak az új kultúrbaloldali mozgalom „áldozatává” és a szélsőbaloldali politikai aktivizmust helyezték művészi teljesítményük és nyilvános üzeneteik középpontjába, ezzel elidegenítve hűséges színházba járó közönségük nagy részét. A színi társulatok több tagja is nyilvánosan kiállt a COVID korlátozások mellett, valamint a kötelező maszkviselés és a vakcináztatás mellett.
Érdekes módon nagy részük az ország kulturális elitjére mutogat és próbálja bűnbaknak megnevezni. Néhány színház vezetősége továbbra is a COVID utáni állapotokat tartja felelősnek, miszerint az emberek még mindig félnek összegyűlni nagyobb csoportokban, és elvesztették az érdeklődésüket az előadások iránt. Ez az érvelés azonban megbukott, mikor kiderült, hogy
a Broadway nézőszámai visszaugrottak a pandémia előtti szintre, míg a különböző újhullámos, nonprofit színházak még mindig szenvednek, ahogyan azt lentebb láthatjuk.
Forrás: Statista
Lássunk pár példát a kialakult helyzettel kapcsolatban. Mint arról a Breitbart News korábban beszámolt, a New York-i Public Theater a közelmúltban elbocsátotta alkalmazottainak csaknem 20 százalékát, és drasztikusan csökkenti a programkínálatát. A színház 2017-ben hírhedt módon megrendezte Donald Trump elnök borzalmas késeléses halálát Shakespeare Julius Caesar című előadásában.
Oskar Eustis művészeti igazgató, aki a Trump-merényletet rendezte, elmondta, hogy a színház látogatottsága 30 százalékkal csökkent, miközben költségei 45 százalékkal emelkedtek meg.
A Breitbart News szintén beszámolt az Oregon Shakespeare Festival számos problémájáról is, amelyek a korábbi művészeti igazgató, Nataki Garrett hivatali idejét követték. Hosszú ideje jegyet váltók és más, a helyzetet ismerő bennfentesek azt mondták a Breitbart Newsnak, hogy Garrett woke prédikációja és a sokszínűségre, egyenlőségre és befogadásra való agresszív összpontosítása elidegenítette a hűséges közönség nagy részét, valamint sok kis adományozót, akiknek a hozzájárulása együttesen segített fenntartani a szervezetet. Ennek eredményeképpen a fesztivál vészhelyzeti adománygyűjtő kampányt indított, hogy elkerülje a bezárást.
Látható tehát, hogy a közönség megtartása nem feltétlenül az aktuális politikai trendeknek való megfelelésen múlik, hanem azon, hogy milyen művekkel képes a színház megszólítani saját látogatóit.
Szemlézte: Dukavits Bence
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon