Blog

„2 + 2 = fehér felsőbbrendűség” – így szivárgott be a woke-propaganda a kanadai iskolákba

Kanadában egészen elképesztő méreteket öltött a woke-tanok oktatása az iskolákban. Legújabban Ontario volt az a tartomány, ahol a progresszitivás jegyében az iskolák megtették a szükséges lépéseket az inkluzív pedagógia és az egyenlőség felé. Az árát azonban a tanulók fizették meg. A helyzetről a…

Kanadában egészen elképesztő méreteket öltött a woke-tanok oktatása az iskolákban. Legújabban Ontario volt az a tartomány, ahol a progresszitivás jegyében az iskolák megtették a szükséges lépéseket az inkluzív pedagógia és az egyenlőség felé. Az árát azonban a tanulók fizették meg. A helyzetről a National Review számol be.

Ontario az elmúlt időszakban számos új rendelkezést hozott meg iskoláiban, melyek a woke-elképzelésekkel összhangban az egyenlőség és az inkluzivitás útjára terelnék a kanadai közoktatást. Erre jó példa az erőszakkal szembeni zéró-tolerancia visszavonása volt, elsősorban, hogy kiegyenlítse a különböző etnikai csoportokban eszközölt fegyelmi eljárás mértékét.

Az eltörlést követően azonban drasztikusan megnövekedett az iskolai erőszak

– számol be róla a National Review egy korábbi cikke.

Hasonlóan kontraproduktív az a döntés is, amely eltörölné a hallgatók teljesítményalapú csoportosítását. Pedagógusi beszámolók alapján mindez semmiképp sem hasznos, hiszen így a legtehetségesebbek eredményei leromlanak, a gyengébb tanulók pedig elveszítik motivációjuk a számukra megugorhatatlan akadályok előtt. Ráadásul egyik csoport sem kapja meg a neki járó megerősítést, vagy szükséges támogatást.

Az iskolai rendeleteken kívül már a tananyagok sem „woke-mentesek”. Hiszen a „2+2=4” is már fehér felsőbbrendűséget hirdet, illetve olyan „fehér, nyugati matematikát, amely marginalizálja a további lehetséges értékeket.” 

Ezzel szemben venné fel a harcot egy „anti-rasszista” tanterv, amely arra buzdítaná a diákokat, hogy saját elképzeléseik alapján oldják meg a matematika feladataikat. A „saját módszer” azonban közel sem bizonyult effektívnek:

az ontarioi diákok teljesítménye rendkívüli mértékben csökkent a sztenderdizált teszteken.

Az Ontarioi Matematikai Koordinátorok Egyesülete (OMCA) nem hagyta szó nélkül a National Review beszámolóit: mentségükre annyit fűztek hozzá az esethez, hogy az egyenlőség és az elnyomásellenesség elkötelezett harcosai, még a matematikaoktatás terén is.

A cikk szerzői szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy elnyomásról tanítani a matematikaórákon nem hatékony stratégia, ráadásul a gyermekekre is hátrányosan hat, csorbítva így matematikai készségeiket.

Mindezeken felül, az, hogy az ilyen tanok alkalmazásával azt oktatni, hogy a matematika elsősorban az „őshonos tudás” visszaszerzésére, valamint a „fehér felsőbbrendűség” eltörlésére szolgál, nem más, mint oktatási csalás és intézmény-szintű átverés – húzzák alá a szerzők. Végső soron, a legújabb woke-ideológia tanítása csupán azt fogja előidézni, hogy a gyermekek elhagyva az iskolapadot közel sem fognak azokkal a kompetenciákkal rendelkezni, amelyekkel kellene. Mindez pedig nemcsak az oktatásra, hanem a tanulókra is káros hatással van.

Szemlézte: Nyilas Sára

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon