Blog

A Z generációban minden eddiginél több az LMBTQ személy, ez pedig az oktatást is gyökeresen megváltoztathatja

A nemi identitással foglalkozó órák még mindig kivételnek számítanak az amerikai iskolákban. A transznemű, vagy a magukat a hagyományos nemi identitástól eltérőnek valló fiatalok számának növekedése azonban sok iskolát arra késztetett, hogy irányt változtasson, és olyan órákat fogadjon el, amelyek…

A nemi identitással foglalkozó órák még mindig kivételnek számítanak az amerikai iskolákban. A transznemű, vagy a magukat a hagyományos nemi identitástól eltérőnek valló fiatalok számának növekedése azonban sok iskolát arra késztetett, hogy irányt változtasson, és olyan órákat fogadjon el, amelyek néhány évvel ezelőtt még elképzelhetetlenek lettek volna.

A Gallup 15 000 interjúból álló, tavaly közzétett felmérése szerint az Egyesült Államokban a Z generáció fiatal felnőttjeinek közel 16 százaléka vallja magát LMBTQ-nak. Ez minden más generációnál magasabb arány.

lmbtq.png

Forrás: Gallup

Ugyan ez egy Amerikára vonatkozó adat, de szinte garantált, hogy a legtöbb első világbeli országban is hasonló trend figyelhető meg.

Először is le kell szögeznem, hogy önmagában semmi gond nincs azzal, hogy valaki melegnek, esetleg biszexuálisnak vagy transzneműnek vallja magát, ez magánügy. A probléma ott kezdődik, hogy egyeseknek a teljes identitásuk, személyiségük és önértékelésük ehhez van kötve.

Ráadásul amikor ezt a magánéletből átemelik a közszférába, az oktatásba, akkor komoly feszültség és érdekellentétek keletkeznek.

Nos, Amerikában 7 államban például éppen ez történik és mostantól előírás, hogy a tanterveknek tartalmazniuk kell LMBTQ-val kapcsolatos órákat.

A Minnesota állambeli Osseoban például “LMBTQ felvilágosító” óra szerepel a tantervben. Az óra keretein belül a diákokat arra ösztönzik, hogy kérdőjelezzék meg a saját nemüket és szexualitásukat.

 Az civil összefogás és határozott véleménynyilvánítás azonban hatékony fegyver lehet a woke -ender ideológia terjedése ellen az oktatásban.

Például egy michigani iskolakörzetnek vissza kellett vonnia az első osztályosoknak tevezett, névmásokról és gender identitásról szóló órát, mert a közösség tagjai kifejezték a nemtetszésüket, és az iskolakörzet alkalmazottjai fenyegető, és mérges telefonhívások, e-mailek, tömegeit kapták.

A mai világban gyakran előfordul, hogy a döntéshozók más értékrenddel és világnézettel rendelkeznek, mint egy adott közösség többsége. Az iskolák bevonása a nemi identitással és szexualitással kapcsolatos vitákba kérdéseket vet fel a szülői jogokkal és a szülői szerepvállalással kapcsolatban. A szülőknek minden kétség nélkül joguk van ahhoz, hogy tájékozódjanak és részt vegyenek gyermekeik oktatásában, különösen, ha érzékeny vagy ellentmondásos témákról van szó. A döntéshozóknak tiszteletben kell tartaniuk a szülők preferenciáit, és lehetőséget kell biztosítaniuk a családok számára, hogy a nemi identitással és a szexualitással kapcsolatos tanításba beleegyezzenek, vagy ne, biztosítva ezzel, hogy a saját értékeiknek és meggyőződésüknek megfelelően irányíthassák gyermekeik oktatását.

Amennyiben ezek a döntéshozók erre nem hajlandóak, vagy nem képesek, ne lepődjenek meg, ha néhányan saját kezükbe veszik az irányítást, és a nemtetszésüket kíméletlen cunamiként zúdítják a nyakukba.

Az oktatás alapozza meg a jövő generációinak karakterét és személyiségét. Jelenleg egy olyan generáció ül ezekben az iskolapadokban, amely akarva-akaratlanul az interneten találkozik a homoszexualitással és transzneműséggel. Fontos lenne, hogy legalább az iskolákban a gyermekeink a lényeges dolgokra koncentrálhassanak, és a világ jövőjét befolyásoló generációk képesek legyenek a szexualitást magányügyként kezelni. Különben a most sok helyen megfigyelhető túlszexualizált viselkedés egyre több teret nyer.

Szemlézte: Czájder Dániel

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon