Blog

Elindult a kulcsfontosságú Trump - Harris reklámhadjárat

Donald Trump volt elnök és Kamala Harris elnökjelölt új televíziós reklámhullámot indított, miközben a drámaian megváltozott elnökválasztási kampányban igyekeznek előnyt szerezni. A reklámkampányok a novemberi elnökválasztásig tartó 100 napos sprint nyitányát is jelzik.

Donald Trump volt elnök és Kamala Harris elnökjelölt új televíziós reklámhullámot indított, miközben a drámaian megváltozott elnökválasztási kampányban igyekeznek előnyt szerezni. A reklámkampányok a novemberi elnökválasztásig tartó 100 napos sprint nyitányát is jelzik.

Kamala Harris új, 60 másodperces hirdetése, amelynek címe „Fearless” (Rettenthetetlen), sok életrajzi részletet tartalmaz, és az alelnöki székbe való felemelkedését úgy mutatja be, mint egy éveken át tartó keresztes hadjáratot, amelynek során ügyészként bankokat, gyógyszercégeket és bűnözőket von felelősségre.

Elon Musk erre reakcióként a kampányfilmet parodizáló videót osztott meg. Ezzel sem titkolva, hogy melyik elnökjelölttel szimpatizál.

Eközben Donald Trump a videóiban a „határcár” pejoratív szlogennel támadja Harrist. Úgy hivtakozik az elnökjelöltre, mint aki „kudarcot vallott, gyenge és veszélyesen liberális”. Ezekben Harris 2021-ben, az NBC News csatornának Guatemalában adott interjújának felvételeit is bemutatják. Ez azért kellemetlen, mert ezt követően erősen bírálták Harrist, amiért elutasította a kérdést, hogy miért nem látogatott el egyszer sem 4 év alatt az amerikai-mexikói határra.

Ezek a reklámok a nagyszabású új demokrata és republikánus kampányok részei. Ráadásul az elsők azóta, hogy Biden kilépése átformálta a versenyt, ezzel felborítva mindkét jelölt támadási stratégiáját. A két reklámhadjárat a modern történelem egyik legjelentősebb, és legizgalmasabb 100 napos választási sprintjének rajtját jelenti.

Kamala Harris stábja szerint a „Fearless” reklám része egy 50 millió dolláros országos kampánynak, amely az augusztus 19-i Demokratikus Nemzeti Konvencióig tart. Az AdImpact reklámkövető cég szerint a kampányoknak műsoridőt foglaltak le abban a hét államban, ahol Biden is hirdetett - Arizona, Georgia, Michigan, Nevada, Észak-Karolina, Pennsylvania és Wisconsin -, és a nebraskai Omaha piacát is hozzáadta.

kampanykoltes.jpg

A Trump stáb eddig 75%-kal kevesebb tőkét fordított erre a célra, és csupán 12,2 millió dollárt foglalt le televíziós és digitális hirdetésekre a következő két hétre. Trump Észak-Karolina kivételével ugyanazokban a csatatérállamokban fogja sugározni a politikai kampányvideóit, mint ellenfele.

Harris azt reméli, hogy a Biden visszalépését követő mézeshetek időszakát - és a magas támogatottságot - meglovagolhatja novemberig. A másik oldalon Trump arra törekszik, hogy a lehető leggyorsabban véget vessen a demokraták újdonsült felvirágzásának, és hasonló támadási irányvonalakhoz tér vissza, mint amilyeneket Biden ellen használt.

A kérdés csak az, hogy mennyire hatékonyan tudja Trump jelentősen kevesebb ráfordított összeggel a tömegekhez hatékonyan eljuttatni az üzenetét. Közben ne felejtsük el: az úgynevezett csatatérállamok kulcsfontosságúak az elnökválasztásban, mivel a választói támogatás megoszlik a két fő párt, a Demokrata és a Republikánus Párt között, és a választási eredmény mindig szoros. Egy jól sikerült, széles közönséget elérő hirdetéskampány átbillentheti a mérleg nyelvét. Éppen ezért a választás kimenetele szempontjából döntő jelentőségű, hogy hogyan fogadják ezen államok választói a cikkben tárgyalt elnöki reklámvideókat.

Szemlézte: Czájder Dániel

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon