Blog
Vasárnap reggel a Pfizer michingani gyárából teli teherautók indultak útnak, hogy eljuttassák a koronavírus-vakcinát elsőként a kórházakhoz és egészségügyi osztályokhoz. A második világháború óta ez az első olyan krízis, amelyben a gyárak tömeges mozgósítására van szükség, erre nem volt példa azóta, hogy annak idején a gyárakat sebesültek megsegítésére használták fel.
Az oltásokat szállító teherautók egyszerre 145 helyre szállítanak el 500 ezer adag vakcinát, speciális körülmények között, mivel a Pfizer vakcinákat -70 fokon kell szállítani. Ennek a biztosítása kulcsfontosságú, hiszen amennyiben nem megfelelő a fagyasztás a szállítás közben, a vakcina elveszítheti a hatását.
„A legnagyobb aggodalmam nem az, hogy nem tudjuk, mi fog történni. Minden vészhelyzetre fel vagyunk készülve. Inkább az, hogy csak akkor tudhatjuk meg, vajon hatásos maradt-e a vakcina a szállítás után, miután alkalmaztuk” – mondja Shawn Seamans a vakcina terjesztésének felelős vezetője.
A szövetségi gyógyszerellenőrzési hivatal (FDA) december 11-én engedélyezte a Pfizer/BioNTech készítményeit, miután 44 ezer főn elvégzett kísérlet 95 százalékos hatékonyságot mutatott.
Dr. Moncef Slaoui, az Operation Warp Speed vezető kutatója a következőket nyilatkozta a Pfizer-vakcináról és a tömeges oltás fontosságáról: „Az amerikai lakosság legalább 75-80 százalékának be kellene oltatnia magát ahhoz, hogy elegendő ember védett legyen a vírus további terjedésének megakadályozására. Az emberek közreműködésével májusra, júniusra el tudnánk ezt érni, azonban kritikus kérdés, hogy az amerikai emberek hajlandóak lesznek-e betoltatni magukat. Az oltóanyag hatékonyságával kapcsolatos aggodalmak nem megalapozottak, és tények nem támasztják alá azokat. Garantálni tudom, hogy a tudomány segítségével fejlesztettük ki a vakcinát, és az, hogy ennyi idő alatt sikerült kifejleszteni, kiemelkedő orvosi teljesítménynek számít.”
Szemlézte: Morvay Sáron