Blog

Már a kávézás sem lehet woke mentes?

A Coca-Cola tulajdonában álló Costa Coffee vállalat Nagy-Britanniában hatalmas felháborodást váltott ki egy nemrégiben megjelent rajzfilm figura miatt – írja a Breitbart. A kritikusok szerint a kép olyan dolgot dicsőít, ami a testi csonkítást bátorítja és más, ehhez hasonló műtéti beavatkozásokat,…

A Coca-Cola tulajdonában álló Costa Coffee vállalat Nagy-Britanniában hatalmas felháborodást váltott ki egy nemrégiben megjelent rajzfilm figura miatt – írja a Breitbart. A kritikusok szerint a kép olyan dolgot dicsőít, ami a testi csonkítást bátorítja és más, ehhez hasonló műtéti beavatkozásokat, amik visszafordíthatatlanok. Miről is van szó pontosan?

Amikor azt hinnénk, hogy a nagyvállalatok tanultak az amerikai Bud Light esetéből, és nem esnek bele ugyanabba a csapdába, az Egyesült Királyság legnagyobb kávézólánca, a Costa Coffee újabb ötlettel állt elő az „elfogadás” elősegítésének érdekében. Legújabb reklámfigurájuk egy kék hajú szörföst ábrázol, aki kétszeres emlőeltávolításon esett át. A kép óriási felháborodást váltott ki országszerte. 

A Sex Matters nevű brit emberjogi szervezet elsők között állt ki a Costa kampánya ellen. A szervezet a nemek tisztázásáért küzd, főleg a politika és a jog területén. Maya Forstater, a szervezet igazgatóságának tagja a következőképpen nyilatkozott:

az a képregényszerű ábrázolás egy fiatal nőről, akinek műtéttel eltávolították a melleit, megdöbbentő és felelőtlen."

Helen Joyce, aki szintén ennek a szervezetnek az érdekképviseleti igazgatója, így vélekedett: az, hogy a Costa ilyen felelőtlen módon dicsőíti a mentális zavart, a testi elkülönülést és buzdít az önsanyargatásra, a legízléstelenebb dolog, amit egy cég megtehet. A vállalat valószínűleg azt gondolja, hogy ezzel a fajta kommunikációval „befogadóbb” lesz. Valójában ezzel a társadalmi fertőzöttséget és az orvosi botrányokat erősíti, amelyeket a társadalmi igazságosság köpenyével fednek le.”

A komoly visszhang ellenére a Costa megvédte a döntését, hogy egy ilyen megosztó rajzfilm figurát választott a márka képviselőjeként az Egyesült Királyságban. A GB News-nak nyilatkozó szóvivő a következőképpen fejtette ki a cég álláspontját:

A Costa Coffee-nál ünnepeljük ügyfeleink, csapattagjaink és partnereink sokszínűségét. Szeretnénk, hogy mindazok, akik velünk kapcsolatba kerülnek, tapasztalják meg az általunk teremtett befogadó környezetet. Célunk, hogy bátorítsuk az embereket arra, hogy üdvözölve érezzék magukat, szabadon és büszkén lehessenek önmaguk. A rajzfilm karakter megtestesíti ezt a fajta befogadást.”

A Coca-Cola-nak nem idegen a radikális LMBTQ ideológia népszerűsítése az Egyesült Királyságban. Tavaly a Breitbart London által rögzített exkluzív felvételek bemutatták, hogy a cég támogatásával a London Pride Parádénak egy szakaszát egy drag queen vezette a Trafalgar Square-en keresztül, aki köszönetet mondott a vállalatnak, hogy felvállalhatta szexualitását. 

Végére pedig egy kis érdekesség a nagy-britanniai LMBTQ közösségről. Készült 2021-ben egy statisztika, amiben arról kérdezték az alanyokat, hogy ugyanolyan neműnek gondolják ez magukat, mint amilyen az a születésükkor volt. A kérdőív kitöltésében 45,7 millióan vettek részt, ebből 45.4 millió ember igennel válaszolt, a maradék 262 ezren a következő válaszokat adták meg.

transz_diagr.png
Forrás: Office for National Statistics 

Összegezve a fentieket, ismételten az látszik, hogy a nagyvállalatok továbbra is igyekeznek megnyerni az LMBTQ közösség tagjait maguknak. Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a vállalatok nem a tolerancia, hanem a profitszerzés érdekében igyekeznek az elfogadást erősíteni a társadalom széles rétegeiben.

Szemlézte: Dukavits Bence

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon