Blog

Shakespeare-től a woke darabokig: tömeges bezárás fenyegeti a woke színházakat

Számos színtársulati csoport megszűnésére lehet számítani az Egyesült Államokban – írja a Breitbart. Köztük van a new york-i The Public Theatre és az Oregon székhelyű Oregon Shakespeare Festival színmű csoport is. Mi ennek az oka? Woke színdarabok, elapadó nézőközönség és az adományok csökkenése.

Számos színtársulati csoport megszűnésére lehet számítani az Egyesült Államokban – írja a Breitbart. Köztük van a new york-i The Public Theatre és az Oregon székhelyű Oregon Shakespeare Festival színmű csoport is. Mi ennek az oka? Woke színdarabok, elapadó nézőközönség és az adományok csökkenése.

A fent említett szervezetek az elmúlt időszakban váltak az új kultúrbaloldali mozgalom „áldozatává” és a szélsőbaloldali politikai aktivizmust helyezték művészi teljesítményük és nyilvános üzeneteik középpontjába, ezzel elidegenítve hűséges színházba járó közönségük nagy részét. A színi társulatok több tagja is nyilvánosan kiállt a COVID korlátozások mellett, valamint a kötelező maszkviselés és a vakcináztatás mellett.

Érdekes módon nagy részük az ország kulturális elitjére mutogat és próbálja bűnbaknak megnevezni. Néhány színház vezetősége továbbra is a COVID utáni állapotokat tartja felelősnek, miszerint az emberek még mindig félnek összegyűlni nagyobb csoportokban, és elvesztették az érdeklődésüket az előadások iránt. Ez az érvelés azonban megbukott, mikor kiderült, hogy

a Broadway nézőszámai visszaugrottak a pandémia előtti szintre, míg a különböző újhullámos, nonprofit színházak még mindig szenvednek, ahogyan azt lentebb láthatjuk.

szinhaz_diagr.png

Forrás: Statista

Lássunk pár példát a kialakult helyzettel kapcsolatban. Mint arról a Breitbart News korábban beszámolt, a New York-i Public Theater a közelmúltban elbocsátotta alkalmazottainak csaknem 20 százalékát, és drasztikusan csökkenti a programkínálatát. A színház 2017-ben hírhedt módon megrendezte Donald Trump elnök borzalmas késeléses halálát Shakespeare Julius Caesar című előadásában.

Oskar Eustis művészeti igazgató, aki a Trump-merényletet rendezte, elmondta, hogy a színház látogatottsága 30 százalékkal csökkent, miközben költségei 45 százalékkal emelkedtek meg.

A Breitbart News szintén beszámolt az Oregon Shakespeare Festival számos problémájáról is, amelyek a korábbi művészeti igazgató, Nataki Garrett hivatali idejét követték. Hosszú ideje jegyet váltók és más, a helyzetet ismerő bennfentesek azt mondták a Breitbart Newsnak, hogy Garrett woke prédikációja és a sokszínűségre, egyenlőségre és befogadásra való agresszív összpontosítása elidegenítette a hűséges közönség nagy részét, valamint sok kis adományozót, akiknek a hozzájárulása együttesen segített fenntartani a szervezetet. Ennek eredményeképpen a fesztivál vészhelyzeti adománygyűjtő kampányt indított, hogy elkerülje a bezárást.
Látható tehát, hogy a közönség megtartása nem feltétlenül az aktuális politikai trendeknek való megfelelésen múlik, hanem azon, hogy milyen művekkel képes a színház megszólítani saját látogatóit.

Szemlézte: Dukavits Bence

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket a Facebookon