Médiamegjelenések
Henderson előadása elején kifejtette: gyermekkorából fakadóan elsőkézből tapasztalta meg a társadalmi rétegek közötti markáns különbségeket, melyeket kutatásába beépítve nemcsak társadalmi, hanem gazdasági és pszichológiai megközelítésből mutatta be a luxushiedelmek legfőbb jellemzőit. Gondolataira a Danube Institute munkatársai – Rod Dreher, a Network Project igazgatója, valamint Dr. Eric Hendriks és Wael Taji Miller vendégkutatók – reflektáltak.
A társadalmi feltűnésvágy korántsem újkeletű jelenség, hiszen már a többi között Thorsten Veblen, illetve Pierre Bourdieu is foglalkoztak a luxushiedelmek társadalmi leképeződésével, illetve elsősorban az egyén gazdasági és kulturális tőkéjével állították párhuzamba.
Henderson szerint a jelenlegi amerikai társadalomban a luxushobbikon kívül már meghatározó szerepet tölt be az is, hogy ki milyen egyetemre járt, támogatja-e a rendőrség forrásmegvonását és a kábítószerek legalizálását, követendő példaként szolgál-e neki a hagyományos családmodell, valamint meghajol-e a woke-tanok előtt, hiszen manapság a felsőbb rétegek státuszuk kimutatására használják a fenti kérdésekben kinyilvánított véleményüket.
Danube Insitute