Blog

Boris Johnson útfejlesztési programja akadályokba ütközhet

Bíróság elé kerülhet az az útfejlesztési- és építési programterv, amire Johnson és kormánya mintegy 29 milliárd fontot különített el, a programmal a kormány ugyanis részben saját klímaváltozással kapcsolatos törvényeit és jogszabályait sérti meg.

Bíróság elé kerülhet az az útfejlesztési- és építési programterv, amire Johnson és kormánya mintegy 29 milliárd fontot különített el, a programmal a kormány ugyanis részben saját klímaváltozással kapcsolatos törvényeit és jogszabályait sérti meg.

A decemberi brit általános választásokat követően a miniszterelnök ígéretet tett egy 28,8 milliárd font értékű, az Egyesült Királyság stratégiai és helyi jelentőségű útjainak fejlesztésére irányuló beruházás megvalósítására, azonban nem sokkal a kivitelezés megindulását követően jogi akadályokkal és lépésekkel kell szembenéznie a kormánynak. A helyzet fő kiváltó okának a nyugat-londoni reptér bővítése – egy harmadik kifutópálya építése a Heathrow Airporthoz – tekinthető. „A tervezetek, melyeket jövő hónapban tettek volna közzé, figyelmen kívül hagyták azt a jogilag kötő komponenst, mely a nettó nulla szén–dioxid kibocsátást irányozza elő egészen 2050-ig” – közölte a BBC.

„Ez a program nem csak azt a képességünket teszi kockára, hogy nullára redukáljuk a szén–dioxid kibocsátásunkat 2050-re, de veszélyezteti az egyedülálló történelmi és természeti környezetünket is. A kormányzatnak újra kellene értékelnie a programjait, intézkedéseit és kiadásait egyaránt, és vissza kellene térnie arra a pályára, hogy a szén–dioxid kibocsátás csökkentését tekintse prioritásnak, és azt támogassa” – nyilatkozta a Transport Action Network – egy, a káros útrendszereket ellenző csoport – a The Independentnek.

A klímaváltozást komolyan kell vennünk, és ennek a költségvetésekben is meg kell látszódnia. Különösen illik ez az Egyesült Királyságra, ahol jelenleg több olyan terület is van, melyeket súlyos áradások károsítanak.

A témához kapcsolódóan a brit Közlekedési Minisztérium szóvivője hozzátette: „Rendkívül komolyan vesszük a szén-dioxid kibocsátás csökkentésére vonatkozó célokat, és elkötelezettek vagyunk eziránt, valamint a világ egyik legambiciózusabb szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó tervével is mi rendelkezünk, ezen felül új stratégiákat is igyekszünk kidolgozni” – értve ezalatt például az elektromos járműipar támogatását.

Szemlézte: Markó Alíz Izabella